جاروبرقی سطلی چه مزایا و معایبی دارد؟

جاروبرقی سطلی چه مزایا و معایبی دارد

آمار بالای خرید جاروبرقی، نشان از اهمیت این کالای ضروری است. در چند دهه اخیرجاروبرقی‌ سطلی، در بین مدل‌های جاروبرقی از تقاضای بالایی برخوردار بوده و جزء پرفروش‌ترین کالاهای حوزه لوازم خانگی به حساب می‌آید. این مدل از جاروبرقی، متناسب با کاربردهای مختلف مصرف کنندگان در تنوع صنعتی و خانگی تولید می‌شود و بهترین عملکرد را برای مصرف‌ کنندگان خود فراهم آورده است.

در سال‌های اخیر تولید جاروبرقی‌های به‌روز و پیشرفته، بیش از پیش افزایش پیدا کرده و این محصولات جایگزین جاروبرقی‌های خانگی شده‌اند. اما در استفاده‌های صنعتی جاروبرقی، جاروبرقی سطلی کماکان نیاز مصرف‌کنندگان خود را پاسخ می‌دهد.

جاروبرقی سطلی

اگر جارویی با ابعاد بزرگ‌تر از جاروهای خوابیده و به صورت ایستاده به چشم‌تان خورد آن را جاروی سطلی بنامید. این جارو با بدنه استوانه‌ای و مخزن بزرگ‌تر نسبت به سایر جاروهای مصرف خانگی ساخته شده و در اغلب اوقات از مکش بالاتری برخوردار است.

از تفاوت‌های دیگر آن کیسه متفاوت آن است که به هیچ عنوان سری نداشته و قطر کیسه آن هم اندازه قطر بدنه استوانه‌ای شکل جاروبرقی سطلی می‌باشد.

اگر این محصول را با توان و مخزن بالاتری تولید کنیم، از آن در صنایعی چون بیمارستان‌ها، هتل‌ها، کارخانه‌جات، کارواش‌ها و ساختمان‌های بزرگ می‌توان استفاده نمود. لازم است بدانید برای استفاده از جاروبرقی سطلی در صنایع بزرگ، از دو یا سه موتور و همچنین پمپ مکش در ساختار بدنه آن استفاده می‌شود.

انواع جاروبرقی سطلی

همانطور که اشاره کردیم جاروبرقی‌های سطلی نسبت به کاربرد و نوع استفاده آن‌ها در محیط‌های مختلف، در انواع گوناگون تولید و عرضه می‌شوند. در این بخش به بیان انواع جاروبرقی سطلی و شرح هرکدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

جاروبرقی سطلی خانگی

جاروبرقی سطلی خانگی، نسبت به سایر تنوع جاروی سطلی، مشخصات فنی پایین‌تری دارد. این مدل بنا به استفاده خانگی، در سایز کوچک‌تر و توان حداکثری 1500 وات برخوردار بوده و قابلیت جمع‌آوری گردوخاک و مواد خشک و جامد را داراست. این محصول مانند سایر محصولات جاروبرقی از لوازم جانبی چون لوله خرطومی، لوله تلسکوپی یا پلاستیکی دو تکه، برس، زانویی و کیسه برخوردار است.

لازم است بدانید که کیسه فقط برای جاروبرقی‌های سطلی خانگی در نظر گرفته شده و جاروهای سطلی صنعتی و نیمه صنعتی، زباله و مواد جمع شده را در مخزن خود نگه‌داری می‌کنند.

جاروبرقی سطلی خانگی

جاروبرقی سطلی نیمه صنعتی

این مدل از جاروبرقی‌های سطلی، با در نظر گرفتن دو موتور در آن، از نظر توان و مکش بالاتر  نسبت به جاروی سطلی خانگی برخوردار است. این مدل از مخزن بزرگ‌تری برخوردار بوده و حجم بیشتری را در خود جای می‌دهد. نکته مهم در مورد این نوع دستگاه، کارکرد طولانی آن است و توانایی روشن ماندن در ساعات بیشتری را دارد. از این محصول در صنایعی چون داروسازی، الکترونیک، پلاستیک و خودروسازی استفاده می‌شود.

جاروبرقی سطلی نیمه صنعتی با جنس بدنه پلاستیک یا استیل ضد زنگ از همان لوازم جانبی جاروهای دیگر برخوردار است اما تنها تفاوت آن در لوازم جانبی عدم وجود لوله تلسکوپی است و به جای آن از لوله‌هایی بدون قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده می‌شود.

از نکات منفی دیگر در این محصول عدم استفاده از پکیج سیم‌جمع کن است و باید سیم جاروی سطلی نیمه صنعتی را به صورت دستی در محل تعبیه شده قرار داد.

جاروبرقی سطلی نیمه صنعتی

جاروبرقی سطلی صنعتی

جاروبرقی سطلی صنعتی در بالاترین سطح از انواع جاروبرقی‌های سطلی قرار خواهد گرفت. وجود سه موتور در ساختار بدنه این محصول، قدرت و توان بسیار بالایی را برای آن فراهم کرده و توان مکش مواد جامد و مایع را به صورت هم‌زمان دارد.

جاروی سطلی صنعتی به دلیل شتاب و قدرت بالای موتور آن، بهترین گزینه برای محیط‌های وسیع و بزرگ بوده و امکان استفاده در مدت زمان بالاتری نسبت به جاروی نیمه صنعتی خواهد داشت.

جنس بدنه این محصول در بیشتر موارد استیل ضد زنگ می‌باشد و مناسب استفاده در صنایعی چون رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، تالارها، نمایشگاه‌ها و کارواش‌ها است.

جاروبرقی صنعتی

مزایای جاروی سطلی

جاروبرقی سطلی از مزایا و فواید قابل توجهی برخوردار است که به صورت تیتر وار آن‌ها را بازگو می‌کنیم:

  • قدرت موتور بسیار بالا به دلیل ساختار متفاوت آن
  • جمع آوری مواد مایع و جامد در نمونه‌های صنعتی و نیمه صنعتی
  • هزینه پایین‌تر نسبت به نمونه‌های مشابه
  • جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های محیطی و حفظ هوای مطبوع محیط
  • مخزن بزرگ‌تر و جادارتر
  • جابجایی آسان
  • تخلیه راحت‌تر مخزن
  • کیفیت بسیار و مقاومت بالا

معایب جاروی سطلی

  • صدای زیاد موتور دستگاه
  • اشغال فضای بیشتر به دلیل اندازه بزرگ دستگاه
  • وزن بالاتر جاروبرقی سطلی
  • وجود لزرش دستگاه پس از استفاده طولانی و مداوم در بعضی از مدل‌ها
  • عدم وجود مجموعه سیم جمع کن

اجزای تشکیل دهنده جاروبرقی سطلی

قبل از هر چیز باید بدانیم که اجزای تشکلیل دهنده تمام جاروبرقی‌ها یکی است، اما وجود برخی تقاوت‌ها در این اجزا باعث تغییر عملکرد آن‌ها و تغییر مدل جاروبرقی خواهد شد.

اجزای اصلی تشکیل دهنده جاروبرقی سطلی شامل موتور، پمپ مکش، فیلتر و مخزن است که در ادامه این بخش به تفصیل کلی در مورد این اجزا می‌پردازیم.

اجزای جاروبرقی سطلی

موتور: موتور به عنوان بخش اصلی و حیاتی جاروبرقی به حساب می‌آید. این قطعه در مدل‌های صنعتی و خانگی دارای تفاوت‌هایی است که باعث تغییر در عملکرد جاروبرقی خواهد شد. در مدل خانگی جاروبرقی سطلی از موتورهای کلکتوری استفاده می‌شود که جدا از توان پایین این موتور، باید از استفاده مداوم و طولانی آن خودداری نمود.

در نمونه جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی از موتورهای وکیومی استفاده می‌شود که وجود ویژگی‌هایی چون دور کم موتور، طول سیم پیچ بلند یا طول هسته بلند موتور و قدرت الکترو موتور کمتر  باعث شده تا این نمونه موتور از قدرت بالایی برخوردار باشد و مدت زمان کارکرد طولانی‌تری داشته باشد.

پمپ مکش: یکی از دلایلی که باعث می‌شود جاروبرقی سطلی از مکش بالاتری برخوردار باشد وجود پمپ مکش است. وجود این قطعه در کنار موتور با توان پایین، باعث کاهش قیمت تمام شده جاروبرقی خواهد شد.

این قطعه قدرت موتور را افزایش داده و باعث جذب حداکثری آلودگی‌های محیط می‌باشد.

فیلتر موتور: یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از فیلتر در جاروبرقی‌ها، جلوگیری از خرابی موتور است. وجود فیلترجاروبرقی باعث جلوگیری از عبور گردوخاک به داخل موتور می‌شود و هرچه کیفیت آن بالاتر باشد از عبور ذرات ریزتر به موتور جلوگیری خواهد کرد.

فیلترهای سلولزی، پلی استر و کارتریجی از انواع مختلف فیلتر موتور به حساب می‌آیند.

مخزن جاروبرقی سطلی: مخزن جاروبرقی سطلی از دو نوع پلاستیک بیشتر برای مدل خانگی و استیل ضد زنگ برای مدل صنعتی و نیمه صنعتی ساخته می‌شود. در نمئنه‌های صنعتی و نیمه صنعتی، هرچه ورق استیل استفاده شده در آن ضخیم‌تر باشد از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار است.

حجم مخزن بنا به محیط مورد استفاده متفاوت می‌باشد. جاروبرقی سطلی در حجم‌های  20 تا 80 لیتر قابل تولید است و نسبت به مقدار زباله و نوع کاربرد این اندازه قابل تغییر است.

اجزای جانبی جاروی سطلی: وجود اجزای دیگری مانند لوله خرطومی، زانویی، نازل، لوله‌ فلزی یا پلاستیکی تلسکوپی یا دو تکه، برس و انواع سری‌ها،  شاسی و چرخ در جاروهای صنعتی باعث راحتی در استفاده از این محصول شده است.

بهترین مارک جاروبرقی سطلی

در این بخش به معرفی بهترین مارک‌های جاروبرقی سطلی ایرانی و خارجی می‌پردازیم که این نتایج با توجه به عملکرد آن و تجربه مشتریان بدست آمده است.

بهترین مارک جاروی سطلی از بین تولیدات شرکت‌های ایرانی

  • جاروبرقی سطلی سپاهان
  • جاروبرقی سطلی کوپکس
  • جاروبرقی سطلی تیوا
  • جاروبرقی سطلی دریم
  • جاروبرقی سطلی پاکشوما
  • جاروبرقی سطلی پلار

بهترین مارک جاروی سطلی از بین تولیدات شرکت‌های خارجی

  • جاروبرقی سطلی هیتاچی ژاپن
  • جاروبرقی سطلی پاناسونیک
  • جاروبرقی سطلی سامسونگ
  • جاروبرقی سطلی ال جی

عوامل مهم در انتخاب جاروی سطلی

  1. مساحت مورد نظر جهت نظافت
  2. نوع زباله‌ای که معمولا در محل نظافت با آن سروکار دارند
  3. میزان استفاده از دستگاه
  4. نوع مکان مورد استفاده از دستگاه
جاروبرقی خانگی

نتیجه این مقاله

جاروبرقی‌های سطلی نمونه از انواع جاروبرقی است و به عنوان کالای اقتصادی از آن یاد می‌شود. این محصول در مدل‌های خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی تولید و عرضه می‌شود که با توجه به نوع استفاده، مدل آن متفاوت است.

در این مقاله علاوه بر معرفی جامع جاروبرقی سطلی، مزایا و معایب آن، برندهای مطرح تولید کننده این محصول را معرفی و عوامل مهم در انتخاب جاروی سطلی را عنوان کردیم.

شما با مطالعه این مقاله و سری مقالات گروه تولید رُفت، می‌توانید بهترین خرید را تجربه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا خرید لوازم و قطعات جانبی جاروبرقی با گروه تولیدی رُفت در ارتباط باشید.

گروه تولیدی رُفت؛ تولیدکننده قطعات و لوازم جانبی جاروبرقی در ایران.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

ورود

ورود

[theme-my-login]
ثبت نام

ثبت نام

[theme-my-login action="register"]
بازیابی رمز عبور

بازگردانی رمز عبور

[theme-my-login action="lostpassword"]