صفر تا صد جارو برقی مرکزی

جارو برقی مرکزی

چه منطقی باعث می‌شود تا انسان روز به روز شکل ابزارهای ضروری خود را نیز تکمیل‌تر کند؟ چه سوالی در ذهن انسان رخ می‌دهد تا ایده‌ها یکی پس از دیگری جواب بهتری به آن پاسخ خواهند داد؟

تنها جوابی که برای این سوالات ارائه می‌شود ارتباط مستقیم با کیفیت زندگی انسان دارد. انسان‌ها در طول زندگی خود از ابزار برای راحتی انجام امور استفاده کرده‌اند و با این وجود انسان پی یافتن راحتی بیشتر و بهتر است.

ما با ایده‌های بسیار زیادی در روزمره خود مواجه‌ایم که نتها بدون آنها توان ادامه زندگی دشوار است بلکه در بعضی مواقع به دنبال راه بهتر برای انجام کارها هستیم.

جارو برقی مرکزی تکامل یافته یکی از همان ایده‌های بشر است. و نسل به نسل از دستی‌ترین حالت خود به هوشمندترین حالت رسیده است. صرف زمان کمتر، راحتی و آسایش بیشتر و درنتیجه کیفیت زندگی بهتر دلیلی بر ساخت جارو برقی مرکزی است.

در این مقاله سعی می‌کنیم به تمامی سوالات شما در مورد جارو مرکزی پاسخ دهیم.

معرفی جارو برقی مرکزی

این‌طور تصور کنید، یک جاروبرقی خانگی ولی بدون حضور بدنه و موتور در خانه شما.

یک موتور مرکزی بسیار قوی که معمولا در موتورخانه، پارکینگ یا انبار نصب می‌شود و تمامی واحدها از این موتور به صورت همزمان و مستقیم استفاده می‌کنند. دقیقا شبیه به سیستم برق ساختمان که بوسیله کابل کشی به پریزها می‌رسد، مسیرهایی در دیوارهای ساختمان تعبیه می‌شود تا از یک طرف بوسیله پریزها به واحدها متصل شده و از طرف دیگر به موتور و مخزن موتور وصل می‌شود.

و بدین صورت آشغال و گرد و خاک جمع شده توسط لوله خرطومی و تلسکوپی موجود در هر واحد به مسیرهای انتقال جارو مرکزی هدایت و به مخزن می‌رسد.

پریزهای موجود در هر واحد توان جمع کردن لوله خرطومی را در خود دارد و پس از استفاده با زدن شاسی روی پریز، لوله خرطومی به درون پریز کشیده می‌شود. در بعضی موارد نیز از یک لوله خرطومی برای تمامی پریزهای موجود در خانه استفاده می‌شود، که در این صورت با جابه‌جایی لوله خرطومی و قراردادن در هر پریز می‌توان محیط بیشتری را نظافت نمود.

از نکته‌های مهم در مورد جارو مرکزی ، تخیله 2 الی 3 بار (بنا به میزان استفاده از آن) در سال است که کار تخلیه توسط متخصصان شرکت مبدا انجام می‌پذیرد و نکته دیگر اینکه جارو برقی مرکزی برای فضاهای 100 تا 500 متر مناسب بوده و متراژ لوله خرطومی آن‌ها از 5 تا 13 متر بنا به نیاز متغیر است.

جارو برقی مرکزی

انواع جارو مرکزی

جاروهای مرکزی در انواع متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. این تنوع از ساختار ظاهری گرفته تا مشخصات، ویژگی‌ها، عملکرد و قیمت دستگاه، باعث می‌شود تا از تنوع مختلف آن در مجموعه‌های صنعتی، کارگاه‌ها و حتی منازل مورد استفاده قرارگیرد و کیفیت فرایند نظافت به میزان زیادی ارتقا یابد. جارو برقی مرکزی از روی دسته کنترلی روی خرطومی کنترل می شود. این دستگاه از انواع پمپ ساید چنل یا موتورهای توربینی برای عملکرد دائم کار بهره می‌برند. با توجه به دور بودن موتور دستگاه از محیطی که جمع آوری آلاینده در آن صورت می‌گیرد، سطح صدای تولید شده از این نوع جاروبرقی صنعتی بسیار پایین می‌باشد.

جارو برقی مرکزی

انواع دسته کنترل جارو برقی مرکزی

از دیگر امکانات جارو برقی مرکزی دسته جارو است که در تنوع‌های مختل به شما این امکان را می‌دهد تا جارو مرکزی را روشن یا خاموش کنید، انواع خطاهای ایجاد شده شامل پرشدن مخزن و کیسه، مسدود شدن مسیر لوله، فعالیت بیش از حد موتور، سر رسید سرویس موتور، نیاز به تعویض فیلتر و… را متوجه شوید.

دسته‌های جارو مرکزی با توجه به نیاز و خواسته شما با موتور تنظیم و توسط شرکت تولیدکننده به شما ارائه می‌شود.

کاربردهای جارو برقی مرکزی

از کاربردهای جاروبرقی مرکزی می‌توان به استفاده برای برج‌های مسکونی، کشتی و اسکله، انتقال مواد، ضایعات خط تولید کارخانه‌ها، نظافت عمومی سطوح، ضایعات صنعتی کارخانه‌ها و مکش پودر مواد اشاره کرد. از این دستگاه در محیط‌های صنعتی مانند فرآوری مواد غذایی، پلاستیک سازی، صنایع دارویی، صنعت هواپیمایی، پالایشگاه، کشاورزی، تولید کاغذ، ساخت و ساز، اتومبیل سازی و… نیز استفاده می‌شود.

مزایای جارو مرکزی

اگر مزایای جارو برقی مرکزی چشمگیر نبود، استقبال از آن صورت نمی‌گرفت. از مهم‌ترین مزایای جارو مرکزی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ایجاد فضای بدون آلودگی صوتی و عدم مزاحمت برای دیگران؛
  • قدرت مکش بسیار بالا؛
  • عملکرد بسیار خوب در پاکیزه نگه داشتن هوا به دلیل عدم برگشت هوای جاروبرقی به داخل فضا؛
  • عدم استفاده و تعویض کیسه و فیلتر جاروبرقی؛
  • صرفه جویی در وقت و انرژی؛
  • عدم نیاز به جابه‌جایی و کنترل حرکت جاروبرقی؛
  • راندمان بالا در مقابل مصرف انرژی پایین؛
  • قیمت بسیار به‌صرفه در برابر خرید چند جاروبرقی.
جارو مرکزی

    معایب جارو مرکزی

    درست است که مزایای جارو برقی مرکزی بسیار زیاد باشد، اما هیچ وسیله‌ای بدون عیب نیست و حتی ممکن است معایب آن شما را از خرید منصرف کند.

    از مهم‌ترین معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • امکان پایین آمدن مکش درصورت استفاده همزمان چند کاربر؛
    • برهم زدن نظم و زیبایی ظاهری ساختمان بدلیل وجود پریزها، زیرا پریزهای جارو مرکزی نباید در مجاورت شومینه، شوفاژ و بخاری باشند و بدلیل وجود سیم‌های برق از کنار هم قراردادن پریز جارو و پریز برق نیز اجتناب می‌شود.

    نکات استانداردسازی جارو برقی مرکزی

    رعایت نکات زیر در استاندارسازی نصب و اجرای جارو برقی مرکزی بسیار مهم و ضروری است. این نکات شامل:

    • انتخاب توان و قدرت موتور بر اساس متراژ و تعداد طبقات ساختمان؛
    • انتخاب بهترین متریال برای جارو برقی مرکزی؛
    • انتخاب کوتاه‌ترین مسیر برای لوله‌کشی هر واحد؛
    • انتخاب لوله‌های انتقال در قطرهای 40 تا 100 میلی‌متر بنا به نیاز محیط؛
    • عدم استفاده از زانویی 90 درجه به پایین در مسیر لوله‌های انتقال؛
    • هر پریز محیطی به اندازه 50 متر را پوشش می‌دهد، برای محاسبه تعداد آن متراژ محیط را تقسیم بر 50 کنید؛
    • قراردان پریزهای جارو در اتفاع 50 سانتی‌متری از سطح زمین در خانه و ارتفاع 20 متری در محیط‌های صنعتی، بدلیل عدم مجاورت با گرمای شومینه و شوفاژ و پریز برق؛
    • حضور نصاب و متخصص برای نصب؛
    • سعی شود موتور مرکزی در محیطی باز قرار گیرد تا فیلتر و فن با هوای آزاد در ارتباط باشند.
    جارو مرکزی

    تفاوت‌های جاروبرقی معمولی و جارو مرکزی

    شما به عنوان مشتری و خریدار جارو برقی مرکزی، باید از تفاوت‌های آن با نمونه معمولی جاروبرقی مطلع شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

    به صورت کلی، تفاوت‌های عمده این دو محصول یعنی جاروبرقی معمولی و جارو مرکزی در چند مورد اساسی و مهم خلاصه می‌شود:

    جاروبرقی معمولیجارو مرکزی
    ایجاد سر و صدا و مزاحمت دیگرانکاملا بدون آلودگی صوتی
    حمل جاروبرقی به نقاط مختلف خانهنظافت تمامی نقاط منزل به وسیله لوله خرطومی
    ایجاد بوی نامطبوع در محیطعدم ایجاد بوی نامطبوع
    انتشار گرمای موتور در محیط خانهعدم انتشار گرما و حرارت موتور در محیط
    ایجاد حساسیت و آلرژی به دلیل انتشار گرد و غبارعدم بازگشت هوا به محیط خارجی
    استفاده تک کاربرهاستفاده همزمان چند نفر از یک دستگاه
    نیاز به تخلیه دائم مخزنتخلیه مخزن 2 مرتبه در سال
    هزینه بالای تعویض کیسه‌های جاروبرقیعدم نیاز به نصب کیسه جاروبرقی

    قیمت جارو برقی مرکزی

    قیمت نهایی جارو مرکزی به عوامل بسیاری بستگی دارد. تعداد موتور، نوع موتور متناسب با متراژ و تعداد طبقات ساختمان، یکی از این عوامل است. موتورهای جارو برقی مرکزی از توان 3000 وات به عنوان کم‌ترین توان و توان 6000 وات در بیشترین توان تولید می‌شوند. از طرفی نیز جنس و قطر لوله استفاده شده برای مسیر مکشو نیز متراژ آن از عامل دیگر در تعیین قیمت خواهد بود.

    جنس بدنه موتور، نوع  فیلتر و کیسه، از عوامل دیگر در تغییر قیمت این محصول می‌باشند.

    نتیجه این مقاله

    آنچه در این مقاله به آن پرداخته شد، آشنایی کامل با جارو برقی مرکزی است. جارو مرکزی در عصر تکنولوژی، یکی از انتخاب‌های جایگزین جاروبرقی معمولی خانگی و صنعتی است. مزایای فراوان آن و نیز قیمت به‌صرفه آن، تصمیم‌گیری را مصمم‌تر می‌کند.

    در این مقاله پس از معرفی جارو برقی مرکزی، شناخت انواع آن، آشنایی با مزایا و معایب آن، به بیان تفاوت‌های آن با جاروبرقی معمولی پرداختیم و در آخر به عوامل تاثیرگذار در قیمت جارو مرکزی اشاره کردیم.

    گروه تولیدی رُفت؛ تولیدکننده قطعات و لوازم مصرفی جاروبرقی

    فهرست مطالب

    دیدگاهتان را بنویسید

    ورود

    ورود

    [theme-my-login]
    ثبت نام

    ثبت نام

    [theme-my-login action="register"]
    بازیابی رمز عبور

    بازگردانی رمز عبور

    [theme-my-login action="lostpassword"]